Lyft skiten / lös problemet och utvecklas

Vikterna i gymmet motsvarar problemen i livet. Du skulle aldrig ställa dig framför vikterna och säger ”ge mig styrka!” Du lyfter skiten!

Lånat dessa underbara uttryck av Johannes Hansen, min stora förebild

Nu är jag snart 54 år och känner mig otroligt stark. Både i gymmet och ute i vardagens stormar och puckelpister. För det är just så, livet flyter inte på, livet suger ibland.
När man står mitt i skiten så tror man inte att man orkar men några månader senare så står man där med ytterligare en ”medalj” på bröstet. För man blivit lite, lite starkare. Ingenstans var det kul men fan vad det va värt allt slit!

Det jag kan tycka är lite tråkigt, ja faktiskt lite sorgligt är att det inte finns någon kurs i skolan som heter ” när livet blir svårt”
Jag skulle gärna vilja hålla den kursen…

Vi har kommit långt inom vissa områden. Alla, inkl barn och ungdomar vet hur viktigt träning är och hur man blir starkare.
Men få, väldigt få vet och förstår att:

Problemen i livet motsvarar vikterna i gymmet!
Lyfter, löser du dessa så blir du starkare mentalt!

Jag har träffat många den senaste tiden. Människor i alla åldrar som just har problem med livet.
De tror att mycket är omöjligt och alldeles för stort för dem att ta tag i.
Det de inte vet (än) är att man inte tar hela uppgiften/skiten på en och samma gång. På samma sätt som man inte hade lyft alla vikterna i hela gymmet på samma gång. Man tar en vikt, en muskel, en övning i taget. Vald av det man ser som viktigast just där och då.

Och ja, där har du receptet när ”livet är svårt”  Fan vad jag gillar den ”kurstiteln”
Man känner efter och väljer det som är viktigast just nu, bryter ner detta i enkla steg. Sen tar man första steget, vikten/motståndet för att börja sin resa mot resultatet.

Vet du ändå inte hur man gör eller var du ska börja – fråga! Kontakta mig!

Detta min vän är mental träning👊🏻❤️
Som har olika tränings nivåer.

Baserat på hur långt du vill gå…

Ta in, läs och förstå. Sen sätter du din mentala träningsnivå:
Rekreation – ungefär nivå med en golfrunda någon gång per månad. Nix, bygger ingen mental styrka, bara kul och skönt.
Motion – Som ett par promenader i veckan. Lite jobbigare och något svettigare. Bra för hälsan men blir du starkare? Njae…
Träning – Nu tar du i! Flera gånger i veckan. Träningsvärk från helvetet i början! Men du gillar det för du vet – nu händer det grejor!
Elitsatsning? Ja du, då värker det i princip alltid. Träningsvärken finns liksom alltid där. Press, prestige och väldigt tuff träning. Återhämtningen är avgörande. Nästan det viktigaste! Men du blir också en mästare i ämnet…

Nu är frågan – hur långt vill du gå?
Boka sen in dina träningspass

Nu ska jag ut och ta 2 flugor i en smäll.
Löpning för kroppen med podd (mental såklart) för knoppen😜
Jag har valt träningsnivå = daglig träning, inkl träningsvärk because aj löv it!

Hälsningar Lisa Kaptein Kvist, den där mentala Pt:n du troligtvis skulle behöva

Kommentarsfunktionen är avstängd.