Helts senaste HITar

Det är lite mycket nu och vad kan väl vara bättre än två små HITar att förgylla hösmörkret med? Nä, just det – inget. De två senaste av Heltska HITar hittar ni här.

Som ni hörde i podden är den ena är ett stöldgods men den första är ett egenkomponerat otyg.

  • se den som en finisher ett tungt benpass eller som en liten lårmördare när helst du vill smak på lite mjölksyra.
  • 20 knäböj på det sista böjet stannar du i bottenläger och
  • kliver 10 låga och breda knäböjskliv åt höger och gör sedan samma sak åt vänster, stanna i bred stans och
  • gör 20 djupa sumoböj utan att räta fullt ut på benen, liksom gunga i bottenläget.

NJUUUT av brännan och repetera tilltaget 2 gånger till 🙂

Till stöldgodset – en enkelt rackarbajsare som kan komplettera vilket pass som helst. Enkla övningar som kan och bör, köras i ett raskt tempo 3 varv-

  • greppa en kettlebell i valfri vikt, håll den i brösthöjd antingen i ett tvåhandsgrepp eller i frontrackgrepp. Kliv upp på en 50-60cm hög låda/bänk och kliv ner på andra sidan, repetera 20ggr
  • 20 st kettlebells snatch (enhandsryck, se bild nedan)
  • 20st butterfly situps (se bild nedan)

Tack för visat intresse.

/Carolin Helt Int Lic PT med smak för träning som känns.

Kommentarsfunktionen är avstängd.