2. Begrundande.

Då jag är fortsatt snudd på helt och hållet oprovocerad, icke kränkt och inte nåt vidare värst ilsk på något alls så fortsätter jag som utlovat på nr 2 i livsstilsförändringens faser..

Missade du fas 1? Då hittar du det här.

2. Begrundande-

Här har vi alla dom som bor i ”jag borde”landet. De vet att de borde göra något åt sina motions- och/eller kostvanor. De ”borde ju egentligen men…”

Efter semestern. Efter nyår. Måste bara byta jobb först. Måste bara flytta först. Barnen måste bara bli lite större. Måste bara byta man/liv/hamster först, sen, sen ska jag ta tag i det här..

De tänker att längre fram, om ett halvår, ett år eller ja, längre fram bara – DÅ kommer de optimala förutsättningarna som de inbillar sig krävs för att kunna börja förändra… ack så fel de har. Ty de optimala förutsättningarna får man vänta på för gäves och helt i jävla onödan då det faktiskt inte krävs nåt optimalt alls för att kunna förbättra sitt mående så väldigt mycket bättre.

Det här är fasen som är fylld av dåligt samvete. Så trist och så väldigt kontraproduktivt då dåligt samvete sällan fått någon att må det minsta bättre. Extra trist är att det verkar vara den mest populära fasen att befinna sig i.

Var och varannan är där, var och varannan har varit där och var och varannan kommer förmodligen hamna där igen om de inte är uppmärksamma nog…

Man hävdar ofta envist att man vill, men har man villighet nog att göra det som krävs? I så fall tar man sig snabbare än kvickt sig vidare mot nr 3 – Förberedelse, slutar fundera och börjar göra något åt saken. Mer om det nästa inlägg från mig, jag som har det lite för bra för tillfället..

Heppåer!

/Carolin Helt, Int Lic PT #görtbara

 

 

Kommentarsfunktionen är avstängd.